torsdag 4 december 2008

Knappt torr bakom öronen

Jag hade blivit husägare igår. Alltså bybo. Relativt ny bybo kan man ju tycka, inte ens ett dygn hade gått när jag träffade en annan bybo. En sån där som bott där i säkert 20 år. Och känner alla. Precis som alla andra känner alla i byn.

- Jahaaa så ni har köpt hus i Kukkola?

- Joooo...

- Jaaa, du vet *och så ett namn jag glömt*

- Eeeh nääää jag tror inte jag vet vem det är...

- Jo men du vet! Han bor där o där o där!

- Ehh.... mjoooo......
När han hade förklarat tre olika vägar till denna bybo nickade jag bara o sade "Jahaaa deeet huset jaaa!" fast jag inte hade någon aning om vilket hus han mena. Jag ville ju inte framstå som extremt trög eller så. Och så fortsatte han. Berättade historier om andra bybor som jag inte hade någon aning om vilka de var. Men jag nickade o log. Lite dum kände man ju sig, men man vill ju inte framtå som dum ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Har skickat en utmärkelse till dig, kolla min blogg :)

Annapanna